1 de nov. 2010

Resum dels temes 2 i 3

VOCABULARI DEL TEMA 2

Arjé: origen
Bé moral/Valor moral: qualitat que defineix les accions i la manera de ser d'una persona
Buda: líder espiritual d'Orient (Índia)
Confuci: líder espiritual d'Orient (Xina)
Tales de Milet: 1r filòsof d'Occident. Va ser presocràtic, és a dir, anterior a Sòcrates
Democràcia: forma de govern i de societat basada en la llibertat individual i la sobirania popular
Experiència: coneixement viscut i acumulat en la nostra memòria
Gir antropològic: l'home és el centre del món
Llibertat: poder escollir
Relativisme: no hi ha veritats absolutes. És subjectiu perquè depèn de qui les defensi
Escepticisme: actitud extrema. No hi ha ca veritat (ni absoluta ni relativa). Per tant, no podem saber res
Dogmatisme: hi ha veritats absolutes
Sentit: portes obertes al món perceptible
Sofista: filòsof que defensa els relativismes, és a dir, que les veritats depenen de qui les anunciï. Protàgores va dir: "L'home és la mesura de totes les coses"


MOTS ENCREUATS




 

VOCABULARI DEL TEMA 3

Sensació: acció d'un estímul sobre els nostres òrgans sensorials
Percepció: donar significat a un conjunt de sensacions. "Quan percebem, una fora es destaca del fons, i pren un significat"
Consciència: fenomen emergent que depèn del funcionament del cervell. Es produeix per la conjunció de molts elements diferents i que supera la mera suma dels elements
Concepte: conjunt de trets, notes o aspectes, que permeten identificar o classificar individus i objectes
Concepte perceptiu: selecció de trets que permeten reconèixer totes les percepcions d'un objecte, com percepcions de la mateixa cosa
Atenció: capacitat de seleccionar una informació que considerem rellevant per centrar-hi percepció, deixant els altres estímuls rebuts en la penombra
Memòria: capacitat d'adquirir una informació o una habilitat, conservar-la, recuperar-la o utilitzar-la. Tipus de memòria:
- Icònica
- A curt termini
- A llarg termini
a) Semàntica
b) Anecdòtica
c) Procedimental
- De treball
Aprenentatge: procés psicològic destinat a facilitar l'adaptació dels organismes. Produeix: un canvi relativament permanent en els mecanismes de conducta
Condicionament clàssic: mecanime més simple pel qual els éssers vius poden aprendre relacions entre estímuls i canviar la seva conducta
Intel·ligència lingüística: estableix que "pensem i aprenem amb paraules"
Intel·ligència social: estableix que "som éssers socials i la nostra intel·ligència és social"
Desig: consciència d'una necessitat o l'anticipació d'un premi
Sentiment: ens informa sobre l'estat del nostre organisme i sobre si els nostres desitjos o expectatives s'acompleixen o no
Aferrament: lligams afectius profunds, que poden provocar sentiments de moltes classes
Valor: qualitat positiva o negativa, agradable o desagradable, atractiva o repulsiva, bona o dolenta, que tenen les persones, les coses o les accions, en relació al subjecte que les percep
Voluntat: capacitat que té la intel·ligència de dirigir el seu propi comportament
Projecte: anticipació del futur, per mitjà de la qual planegem i dirigim la nostra acció


MOTS ENCREUATS


 



ESQUEMES (trobades pel prezi)








Gerard Flynn

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada