Farem servir dos programes en concret dedicats a la comparació de la ment dels primats amb la dels humans a partir de les investigacions dels centres on treballen Joseph Call i Michael Tomasello, a Alemanya.
En el documental que hem vist a classe s'ha parlat sobre la intel·ligència dels humans posant especial èmfasi en l'espècie a la qual pertanyíem en els nostres orígens. Els 2 vídeos que hem vist es basen en l'anàlisi comparatiu entre aquests animals que ens precediren i nosaltres.
El documental pretén deixar constància de les moltíssies semblances que tenim els homes envers els simis. Els simis, com també nosaltres, són capaços de: fabricar eines, indentificar que no tot és el que sembla que hauria de ser, buscar solucions a situacios adverses i aprendre dels erros per no topar dues vegades amb la mateixa pedra encara que a vegades sigui inevitable i equivocar-se.
La conclusió final extreta d'aquest programa de televisió envers el mètode comparatiu és que la diferència principal entre la intel·ligència dels micos i la nostra és el llenguatge. Ells no es comuniquen, de manera que quan aprenen o descobreixen alguna cosa, aquesta mor amb ells. En nosaltres, quan algú fa un descobriment, el transmet a un altre o el deixa per escrit de manera que quan algú altre neixi, aprengui els coneixements anteriors i pugui fer descobriments nous. Es tracta d'una intel·ligència acumulativa. En canvi, la intel·ligència de la resta dels primats queda estancada a causa de la inexistència del llenguatge.
Gerard Flynn
En el documental que hem vist a classe s'ha parlat sobre la intel·ligència dels humans posant especial èmfasi en l'espècie a la qual pertanyíem en els nostres orígens. Els 2 vídeos que hem vist es basen en l'anàlisi comparatiu entre aquests animals que ens precediren i nosaltres.
En el primer vídeo, Eduard Punset junt a un especialista observa el comportament d'alguns d'aquests micos. Els que presenten més semblances respecte els humans segons els estudis fets són: els bonobos, els orangutans i els ximpancès. S'hi observen actuacions força interessants en la seva forma d'actuar, que sembla molt lògica i raonada.
En el segon vídeo, s'analitza l'home i se'l compara amb els primats. En aquesta part, l'anàlisi comparatiu es fa més evident sotmetent a les mateixes proves tant a humans com a altres primats. En alguns casos, ells ens superen i pensen i actuen de forma inclús més ràpida que a la d'un nen entre 2 i 8 anys, com els que apareixen en el vídeo.
Segons un estudi realitzat, sempre generalitzant, els nens entre 2 i 8 anys actuen per la imitació i els costa molt més adonar-se de l'error que han comès i les conseqüències que origina.
El documental pretén deixar constància de les moltíssies semblances que tenim els homes envers els simis. Els simis, com també nosaltres, són capaços de: fabricar eines, indentificar que no tot és el que sembla que hauria de ser, buscar solucions a situacios adverses i aprendre dels erros per no topar dues vegades amb la mateixa pedra encara que a vegades sigui inevitable i equivocar-se.
La conclusió final extreta d'aquest programa de televisió envers el mètode comparatiu és que la diferència principal entre la intel·ligència dels micos i la nostra és el llenguatge. Ells no es comuniquen, de manera que quan aprenen o descobreixen alguna cosa, aquesta mor amb ells. En nosaltres, quan algú fa un descobriment, el transmet a un altre o el deixa per escrit de manera que quan algú altre neixi, aprengui els coneixements anteriors i pugui fer descobriments nous. Es tracta d'una intel·ligència acumulativa. En canvi, la intel·ligència de la resta dels primats queda estancada a causa de la inexistència del llenguatge.
Gerard Flynn
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada